Folik Asit En Çok Hangi Yiyeceklerde Vardır?

Koyu yeşil yapraklı sebzeler;

Ispanak, marul, kuşkonmaz, brokoli, lahana, brüksel lahanası, bamya, pancar, karnabahar, avokado, domates suyu, mesela; 2 kase ıspanak yaklaşık olarak 218 mcg folik asit içerir. Ve folik asit ihtiyacının büyük kısmını karşılar. 1 kase brokoli yaklaşık 100 mcg folik asit içermektedir.Ve folik asit ihtiyacının büyük kısmını karşılar. 1 kase brokoli yaklaşık 100 mcg folik asit içermektedir,bol lifli ve faydalı bir yiyecektir.

Turunçgiller;

Portakal, greyfurt, mandalina

Portakal ve narenciye çeşitleri sıvı yada katı halde tüketilebilir.Hatta sıvı halde alınırsa daha yüksek oranlarda folik asit alınmış olur.Bir bardak taze sıkılmış portakal suyunda 80 mcg Folik asit vardır ve günlük ihtiyacın %20 sini karşılamaktadır.

Bakliyatlar;

Mercimek, fasulye, bezelye

Yarım kase pişmiş mercimek 180 mcg folik asit içerir ve bu oran günlük ihtiyacı yarısını karşılamaktadır.

Karaciğer, balık, yumurta;

Bir yumurta ortalama 25 mcg folik asit içermektedir.

Kuruyemişler;

Ay çekirdeği,kabak çekirdeği,fındık,badem,susam ,keten tohumu

Folik asitin özellikle gebelik öncesinde 3 ay boyunca kullandıktan sonra gebe kalmanın çok önemli olduğu bilgisi, gebelik adayı bayanların bildiği ve önemini öğrendiği bir konu olması biz hekimleri de çok mutlu etmektedir.