Gebelikte Yürüyüş Yapmak

Gebeler için riskli dönem olan 3 ayı doldurduktan sonra haftada 3-4 gün düzenli yürüyüş yapmak çok faydalıdır. Düşük riski,kanama ve erken doğum riski yoksa gebeliğin ilk aylarında da yürüyüşe başlanabilir.Yürüyüş gebelikte en güvenli ve en sık tercih edilen spordur.Her yerde ve her zaman uygulanabilir.Yürüyüş için uygun eşortman ve rahat ayakkabı tercih edilmelidir.

Gebelikte Yürüyüş Ne Kadar Yapılmalı?

Haftada 3-4 gün yürüyüş yapılabilir.İki üç gün yürüdükten sona bir gün ara vererek dinlenilmelidir.Yürüyüş 20-30 dakika sürebilir.Çok hızlı bir tempo ile olmamalıdır.Aşırı terleyecek kadar yürüyüş yapılmamalıdır.Yürüyüş sırasında vücut dik olmalıdır ve yere değil karşıya bakarak yürünmelidir .Yürüyüş sırasında düzenli bir şekilde burundan nefes alıp ağızdan verilmelidir.

Gebelikte Yürüyüş Ne Zaman Yapılmalıdır?

Gebelikte egzersiz ve sporu günün hangi saatinde kendinizi iyi hissediyorsanız o saatte yapabilirsiniz.Ancak yaz aylarında güneşin en etkili olduğu saatlerde tercih edilmemelidir.Yine yemekten hemen sonra spor yapmak doğru bir tercih değildir,en az 1 saat geçmelidir.Yürüyüş öncesi ve sonrasında bol su tüketmek çok faydalı olacaktır.

Gebelikte yürüyüş amacıyla evlerdeki yada spor salonlarındaki yürüme bantları değil dışarıda temiz havada oksijen alarak yürümek daha faydalıdır.

Gebelikte Yürüyüşün Faydaları Nelerdir?

  • -Gebelikte kendinizi fiziksel olarak daha güçlü ve aktif hissetmenizi sağlar.
  • -Psikolojik olarak da daha huzurlu ve rahat hissetmenizi sağlar.
  • -Gebelik boyuca aşırı kilo alınmasına engel olur.
  • -Vücut şeklinin ve formunun korunmasını sağlar vücutta fazla yağ birikmesine engel olur.Doğumdan sonra daha kolay kilo verilir.

Gebelikte herhangi bir risk varsa muayenelerinizi yapan doktorunuz sizi egzersizler konusunda uyaracaktır. Gebelikte yürüyüş en faydalı ve en kolay spordur aksi bir durum yoksa 3 ayınız dolduktan sonra başlayabilirsiniz.