Gebelik ve Egzersiz

Gebelikte egzersizin çok faydaları vardır. Ancak bir gebenin egzersiz ve spora başlamadan önce mutlaka doktoruna görünmeli ve riskli bir durum olup olmadığını kontrol ettirmesi gereklidir. Gebeliğin ilk 3 ayı bittikten sonra egzersize başlaması daha uygundur.

Gebelikte Egzersiz ve Sporun Faydaları

  • Anne adayının hem fiziksel hem de psikolojik olarak kendini daha iyi hissetmesini sağlar.
  • Spor sırasında solunum egzersizleri normal doğum sırasında nefes kontrolunu sağlar.
  • Normal doğumu kolaylaştırır,süresini kısaltır,sancıları azaltır.
  • Bel ve sırt ağrılarını azaltır,Rahat bir uyku uyunmasını sağlar.
  • Gebelikte vücudun postürünü düzeltir.
  • Doğum sonrasında annenin vücudunun daha kolay toparlanmasını sağlar.
  • Gebelikte hızlı kilo artışına engel olur,şişlik ve ödemleri azaltır.
  • Gebelikte sporu düzenli yapmak gerekir.Örneğin haftada 3 gün düzenli egzersiz yapılabilir.
  • Gebelikte egzersiz 20-30 dakikayı geçmemelidir.Egzersiz sırasında çok fazla efor sarfetmeden sakin bir şekilde hareket edilmelidir.Egzersiz sırasında kısa dinlenmeler yapılmalıdır.Egzersize başlarken ve bitirirken yavaş yavaş ısınma hareketleri yapılmalıdır.