Gebelikte Süt İçmek

Gebelikte annenin kalsiyum ihtiyacı artar. Süt en çok kalsiyum kaynağı olan besinlerden birisidir. Gebelikte ortalama günde 2 - 3 bardak süt içildiğinde tüm kalsiyum ihtiyaçları karşılanmış olur. Sütte çeşitli vitaminler de (A,C,D,K vitaminleri) ayrıca fosfor, flor, demir gibi mineraller ve yağ bulunur. Gebelikte günlük kalsiyum ihtiyacı ortalama 1.000 mg'dır. Süt dışında peynir, yoğurt, sebze, meyve ve bakliyatgillerde de kalsiyum bulunur. Bir su bardağı sütte ortalama 250 mg kalsiyum bulunur. Anne günde 2 - 3 bardak süt içerse yanında diğer besinlerini de alırsa günlük kalsiyum ihtiyacını karşılamış olur.Süt sadece kalsiyum açısından değil ayrıca D vitamini ve protein içermesi bakımından da zengin bir besindir.

Gebelikte Süt İçmenin Faydaları

Gebelikte süt içmek annede kalsiyum eksikliğini ve buna bağlı kemik erimesini önler. Süt içen annelerin diş ve dişeti problemleri daha az görülmektedir. Bebeğin de kemik ve diş sağlığı üzerine olumlu etkileri bilinmektedir. Gebeliği boyunca süt içen annelerin bebeklerinin doğum ağırlığı içmeyen annelerin bebeklerine göre daha fazla olduğu görülmüştür. Yine süt içen annelerin bebeklerinde alerjik hastalıkların daha az görüldüğü bilinmektedir. Süt içemeyen annelerin bol miktarda yoğurt, peynir ve ayran tüketmesi gerekir. Ayrıca bunların alımı ile ilgili sıkıntı varsa o zaman kalsiyum takviyesi yapılması gereklidir.

Kalsiyum İçeren Besinler

Süt, yoğurt, peynir, kalsiyumdan en zengin besinlerdir. Ayrıca kuru kaysı, ceviz, fındık, badem, balık, kuru bakliyatgiller kalsiyum açısından zengindir.

Aşağıda bazı besinlerdeki kalsiyum miktarları verilmiştir.

  • 1 bardak süt: 250 mg kalsiyum
  • 1 su bardak yoğurt 250 mg kalsiyum
  • 1 dilim beyaz peynir 100 mg kalsiyum
  • 1 avuç kuru üzüm 30 mg, 1 avuç badem 50 mg kalsiyum içerir.