Gebelik Öncesi Hazırlık

Gebe kalmaya karar veren çiftlerin gebe kalmadan önce dikkat etmesi gereken bazı noktalar vardır. Bunları şu şekilde sıralayabiliiz:

Doktorunuza gebe kalmadan önce başvurarak gebeliğe hazırlık döneminde neler yapılması gerektiği konusunda bilgiler almalı ve gerekli tahlilleri yaptırmalısınız.

Gebelik planlayan anne adaylarının gebe kalmadan önce nöral tüp defekti denilen beyin-omurilik sistemi ile ilgili hastalıkları önlemek amacı ile Folik Asit kullanmaya başlaması gerekmektedir.

Sigara ,alkol gibi alışkanlıklarınız varsa bunları gebeliğe hazırlık döneminde (En az 3 ay önce) kesilmesi gereklidir.

Yine gebe kalma sürecinde Röntgen (radyasyon) alanından uzak durulmalıdır.

Gebe kalma sürecinde her an gebe kalınabileceği için gebeliğe zarar verebilecek ilaçları kullanmamaya özen göstermek gereklidir.Kullanılması gereken ilaçlar olursa doktorunuza danışmadan kullanılmamalıdır.

Gebe kalmayı kolaylaştırmak için özellikle ovulasyon (yumurtlama) günlerinde ilişkiye girilmelidir. Gebelik oluşması için ideal ilişki sıklığı haftada 2 gündür.

Yeni evli ve gebelik arzulayan bir çift için gebe kalma süresi genellikle 1 yıl (12 ay düzenli ve korunmasız ilişki olmalıdır.) içerisinde gerçekleşir.O yüzden çiftlerin 1 yıl içinde strese girmeden düzenli ilişki kurarak beklemeleri gerekmektedir.

Yaşınız 35'ten büyükse gebe kalmak daha da zorlaştığı için 1 yıl beklemek yerine doktora başvurarak yumurtalık rezervleri değerlendirilmelidir.

Kilolu bir bayansanız gebelik öncesinde aşırı kilolardan kurtulmak için bir diyetisyen yardımı alarak ideal kilonuza ulaşmaya gayret etmelisiniz.

Anemi, guatr, hipertansiyon, diabet gibi bir sistemik hastalığınız varsa bunlar açısından gebelik öncesinde bu durumlarla ilgili doktorunuzla görüşerek gebe kalma planınızdan bahsetmeli ve gebelik boyunca kullanılacak ilaçlarınız gebeliğe için uygun olarak seçilmelidir. Ağız ve diş sağlığı ile ilgili problemlerinizi gebelik öncesinde bir diş hekimine giderek çözümlemelisiniz.

Yine gebelik öncesinde düzenli beslenmeye başlamalıdır. Protein, sebze ve meyve tüketilmelidir. Çiğ et tüketilmemelidir. Kafeinli içeceklerden uzak durulmalıdır. Kilo almamak için karbonhidrat fazla tüketilmemelidir.