Betabolic Balance ve 8 Aana Kural

metabolic balance® ve 8 ANA KURAL

Obezite çağımızın en önemli sağlık sorunlarından biri. Gelişmekte olan ülkelerde, yetişkin insanların yaklaşık %65’i hem obeziteyle, hem de fazla kilonun neden olduğu sağlık sorunlarıyla mücadele etmek zorunda kalıyor. Bu yüzden, birçok farklı diyet yöntemi geliştiriliyor, deneniyor. Bu yöntemlerin bir kısmından fayda görüyoruz, bir kısmı başarısız oluyor; ama sonunda “Yoyo etkisi” yüzünden, verdiğimiz kiloyu ne yazık ki geri alma tehlikesiyle karşı karşıya kalıyoruz. 

Kısacası, obeziteyle mücadele etmek için, insanın özüne dönmesi, kendi metabolizmasına uygun tarzda beslenmesi gerekiyor. Bu yüzden, metabolizmanın ideal şekilde çalışmasını amaçlayan ve bir diyet değil, metabolizma programı olan “metabolic balance®”ın adı son yıllarda çok sık telaffuz edilmeye başlandı. Almanya'da Dr. Wolf Eckhart Funfack tarafından bulunan ve geliştirilen bu program, yaklaşık 30 ülkede ve 2009 yılından itibaren de ülkemizde yaygın olarak uygulanıyor. 

Kişinin güncel laboratuvar tahlilleri, (varsa) sağlık sorunları kayda alınarak, bu çerçevede tamamen kişiye özel bir beslenme programı hazırlanıyor. metabolic balance®, sadece kilo kaybetmek için değil, kilo almak ya da metabolizmayı dengelemek için de uygulanabiliyor. Bu sayede kişinin, vücudunun ihtiyaç duyduğu tüm sağlıklı besinleri tüketmesi sağlanıyor ve kilosu hızlı biçimde kontrol altına alınıyor.

Ülkemizde sadece metabolic balance® eğitimi alan tıp doktorları tarafından uygulanabilen bu programı dört aşamadan oluşuyor. Hazırlık dönemi olan birinci aşama iki gün sürüyor. İkinci aşama sıkı dönem olarak tanımlanıyor ve en az 14 gün sürüyor. Bu aşamada kişi sadece kendi metabolizmasına uygun olan yiyecekleri yiyebiliyor. Rahat dönem olan üçüncü aşamada, beslenme programına ek yiyecekler ilave ediliyor. Dördüncü aşama ise, hayat boyu sürecek olan koruma dönemi. Kontrollü olmak koşuluyla sağlıklı olan her besinin yenebildiği ama beslenmenin temel kurallarına uyduğumuz bir dönem bu. Açıkçası neyi, nasıl yememiz gerektiğini biliyorsak, sağlıklı besleniyoruz demektir ve fazla kilolar bize yaklaşamaz!

Bildiğimiz gibi, vücudumuzun dengesi hormonlar tarafından sağlanır. Bu hormonlar vücut tarafından üretilebiliyorsa sorun yok. Ama kilo sorunu olanlarda hormonal üretim yeterli seviyede olmuyor. Sağlıklı bir şekilde kilo vermenin ve metabolik sendrom olarak adlandırılan hipertansiyon, kan yağlarındaki artış, tip 2 diyabet gibi hastalıklardan korunmanın yolu, vücudumuzun hormon dengesinin sağlanmasından geçiyor. metabolic balance®, bu hormon dengesini, özellikle de vücudun insülin seviyesini normalleştirmeyi hedefleyen bir sistem.

Bu dengenin sağlanması için, asla taviz vermememiz gereken  “8 Ana Kural”ımız var. Dengeli bir metabolizmaya kavuşmak için bu kurallara uymak ve bunları beslenmemizin temel kuralları olarak görmek şart.

8 ANA KURAL

  • Her gün üç öğün yenilmeli
  • Öğünler arasında en az 5 saatlik bir süre olmalı
  • Bir öğün 60 dakikadan fazla sürmemeli
  • Yemeğe proteinle başlanılmalı; yani ilk lokma muhakkak protein olmalı
  • Her öğün sadece bir çeşit protein yenilmeli ve bir öğünde yenen protein başka bir öğünde yenilmemeli
  • Son öğün en geç saat 21.00’de bitirilmeli
  • Her gün muhakkak bir elma yenilmeli
  • Vücudumuzun ihtiyacı olan miktardaki su muhakkak içilmeli (kg başına 35 ml)

 

Daha fazla bilgi için sitelerimizi ziyaret edebilir, temsilcilerimizin listesine www.lifematrix.ch ve http://www.metabolic-balance.com.tr/ sitelerimizden ulaşabilirsiniz.

 

 

 
   

 

 

 

www.metabolic-balance.com.tr

www.lifematrix.ch
 

 

 

 



 

 

 

www.ameera.com.tr

www.cember-online.com